روش درمان خانگی معده درد


روش درمان خانگی معده درد

معده درد یکی از مشکلاتی است که هر فردی در طول زندگی حداقل یک بار آن را تجربه کرده است. مشکلات گوارشی و درد معده یا سوزش معده یا ترش کردن و ... با استفاده از برخی رزش های خانگی قابل درمان است

معده عضو کلیدی گوارش است. در این عضو است که موادغذایی تحت تأثیر اسیدهای معده ذخیره و برای سوخت و ساز بدن آماده می شوند هضم موادغذایی بین 2 تا 3 ساعت طول می کشد. به دلایل مختلف و متعددی، برخی موادغذایی بسیار سخت هضم می شوند و باعث مشکلات گوارشی و درد معده می شوند که اغلب اوقات ریشه عصبی دارد.

امروزه بیماری‎های گوارشی از مشکلات مردم است و بسیاری از افراد از درد معده ، سوءهاضمه یا ترش کردن یا حالت تهوع صبحگاهی, تلخی دهان و ... شکایت دارند؛ یکی از مهمترین اصول در درمان بیماری‎ها و پیشگیری از بیماری‎ها پاکسازی اندام‎های گوارشی و کبد است.

بسیاری از مردم برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمان‎های خانگی بهره می‎برند و در بسیاری از مواقع این درمان‎ها بسیار موثر است، برخی از افراد بدون اینکه دانشی در زمینه طب سنتی دانشی داشته باشند توصیه‎هایی که از گدشتگان خود رسیده استفاده می‎کنند.

روش های درمان خانگی

1- مصرف آناناس و پوست کیوی

2- مصرف چای بومادران, چای دارچین, دم نوش گشنیز, شربت یا دم نوش گیاه افسنتین

3- زنجبیل پرورده مقوی معده است, مانند مرباها دیگر تهیه می‎شود و می‎توان زنجبیل تازه را رنده کرد و با عسل به قوام مربا درآورند.

4- مصرف رازیانه یک ضد التهاب بسیار خوب است و برای رفع ناراحتی‎های گوارشی مفید است.

5- مصرف زیره سیاه و سبز در غذاها

6- مصرف عرق نعناع یا دم نوش نعناع و بابونه البته افراد توجه داشته باشند مصرف بیش از حد عرق نعناع خود موجب سوزش معده می‎شود چرا که دهانه معده را گشاد می‎کند و باعث تحریک دهانه معده می‎شود.

7- گذاشتن کیسه آب گرم یا کیسه‎ای که محتوی سیاه‎دانه یا جو, روی معده برای رفع درد معده مفید است.

8- مصرف نان زیره

9- مالیدن روغن سیاه‎دانه و کیسه جو گرم شود و روی معده گذاشته شود.

10- لیمو قند بسیار برای معده مفید است,می‎توان لیمو را به دلخواه ورقه ورقه کرده و داخل یک شیشه ریخته به نحوی که یک لایه لیمو و یک لایه شکر ریخته شود و به همین ترتیب شیشه را پر کنند.

منبع : تسنیم نیوز -/ ن.م

مرکزپرستاری راهیان سلامت


برچسب ها


پرستاری درکرج پرستاری درتهران پرستاردرمنزل خدمات پرستاری مرکز پرستاری پرستارکودک درمنزل پرستارسالمنددرمنزل مراقب سالمند درمنزل مراقب کودک درمنزل مراقب بیمار درمنزل پرستارکودک درتهران پرستارکودک درعظیمیه پرستارکودک درگوهردشت پرستارکودک درمهرشهر پرستارکودک درجهانشهر پرستارکودک درآزادگان پرستارسالمنددرکرج پرستارسالمنددرتهران پرستارسالمنددرعظیمیه پرستارسالمنددرگوهردشت پرستارسالمنددرمهرشهر پرستارسالمنددرجهانشهر پرستارسالمنددرآزادگان پرستارسالمنددرکرج پرستارسالمنددرتهران پرستارسالمنددرعظیمیه پرستارسالمنددرگوهردشت پرستارسالمنددرمهرشهر پرستارسالمنددرجهانشهر پرستارسالمنددرآزادگان مراقب کودک درتهران مراقب کودک درعظیمیه مراقب کودک درگوهردشت مراقب کودک درمهرشهر مراقب کودک درجهانشهر مراقب کودک درآزادگان مراقب سالمنددرکرج مراقب سالمنددرتهران مراقب سالمنددرعظیمیه مراقب سالمنددرگوهردشت مراقب سالمنددرمهرشهر مراقب سالمنددرجهانشهر مراقب سالمنددرآزادگان مراقب سالمنددرکرج مراقب سالمنددرتهران مراقب سالمنددرعظیمیه مراقب سالمنددرگوهردشت مراقب سالمنددرمهرشهر مراقب سالمنددرجهانشهر مراقب سالمنددرآزادگان

تلفن شعبه تهران:02122143096

تلفن شعبه کرج:02634218680

مرکز پرستاری راهیان سلامت تخصصی ترین مرکز پرستاری در سطح کرج وتهران می باشد و دارای مجوز رسمی از دانشکده علوم پزشکی و وزارت بهداشت می باشدودارای پرستاران,کودکیاران وکارشناسان باتجربه و دوردیده درزمینه نگهداری وپرستاری ازکودک وسالمند و بیمار درمنزل و بیمارستان به صورت روزانه وشبانه روزی با عقد قراردادرسمی درشهرکرج و تهران خدمت شما همشهریان عزیز می باشد.

آدرس شعبه 1:تهران-سعادت آباد ضلع جنوب شرقی چهار سرو

آدرس شعبه 2:کرج- میدان آزادگان خیابان مطهری ابتدای بلوارنبوت کوچه میعاد 2 ساختمان پرنیان طبقه 4 واحد7

مرکزپرستاری راهیان سلامت
مرکزپرستاری راهیان سلامت مرکزپرستاری راهیان سلامت مرکزپرستاری راهیان سلامت مرکزپرستاری راهیان سلامت